Când vine vorba de creșterea conversiilor, majoritatea marketerilor pledează pentru o multitudine de strategii care au ca scop generarea de trafic masiv și obținerea unei poziții funtașe în căutările motoarelor de căutare. Dar toate acestea pot fi inutile, deoarece nu vor aduce conversii fără un landing page bine gândit.
Ce este un landing page?
Landing page-ul (sau pagina de destinație) este o pagină din site-ul tău unde vizitatorul ajunge accesând un link. Poate fi vorba despre un banner, un ad, o căutare pe Google sau o campanie de e-mail marketing, vizitatorul poate ajunge din mai multe surse pe acel landing page.
Rolul acestei pagini este a te ajuta să realizezi un obiectiv de marketing, adică să aduni cât mai multe conversii. Poate scopul tău este să strângi cât mai mulți abonați la newsletter, poate organizezi un eveniment și îți dorești să înregistrezi cât mai multe înscrieri sau poate lansezi un produs nou, care vrei să fie în topul vânzărilor.
Indiferent care este obiectul pentru care creezi un landing page, trebuie să ții cont de faptul că te adresezi unui public țintă. Asigură-te că îți cunoști foarte bine audiența, cine sunt oamenii cărora te adresezi, ce probleme au, cu ce temeri se confruntă. Apoi evidențiază soluțiile pe care tu le poți oferi la problemele lor.
Landing page-ul este, de fapt, reprezentantul tău de vânzări online. În această pagină îți prezinți oferta, cu scopul de a vinde, de a converti. Pentru ca oferta ta să fie convingătoare și să satisfacă scopul pentru care a fost creată, trebuie să conțină anumite elemente care optimizează performanța paginii și ajută la convertirea vizitatorilor. Haide să vedem în continuare care sunt aceste elemente obligatorii în designul unui landing page care vinde.
- Prezintă o ofertă irezistibilă
- Are Titlu și Subtitlu convingătoare
- Textul este clar, concis, convingător
- Conține imagini și elemente grafice
- Conține CTA-uri vizibile și convingătoare
- Se încarcă foarte rapid
- Are integrat un formular
- Oferă testimoniale ale clienților (social proof)
- Are opțiunea de chat live
- Respectă strategia de brand
10 elemente obligatorii în designul unui landing page care vinde
1. Prezintă o ofertă irezistibilă
Un landing page eficient trebuie să conțină o ofertă bună, adică vizitatorul trebui să primească ceva tentant și de care are nevoie. De exemplu, poate primi un eBook gratuit sau un extra discount în schimbul adresei de email.
Asigură-te că oferta ta este vizibilă, clară și că răspunde la câteva întrebări de genul: „Beneficiază publicul meu țintă de oferta mea?”, „Oferta mea este mai bună decât cea a concurenților mei?”
2. Are Titlu și Subtitlu convingătoare
Obiectivul titlului și subtitlului nu trebuie să fie doar vânzarea produselor sau serviciilor către potențialii clienți, ci mai degrabă să stabilească o legătură cu aceștia și să-i convingă să ia măsurile dorite.
Titlul și subtitlul trebuie să fie atrăgătoare, să stârnească interesul pentru ca vizitatorii să citească în continuare oferta ta. Acestea trebuie să fie formulate clar și să specifice care este oferta.
Poți folosi verbe de acțiune precum: Descarcă, Înscrie-te, Descoperă, Comandă etc. Iată un exemplu de landing page cu titlu și subtitlu convingătoare, care ajută la convertirea vizitatorilor.
3. Textul este clar, concis și convingător
Un alt lucru important pe care trebuie să te concentrezi atunci când creezi un landing page care vinde este redactarea unui text convingător. Asigură-te că textul este clar, fără greșeli, concis și la obiect.
Pune accentul pe beneficii, nu pe caracteristicile produsului/serviciului. Spune-i vizitatorului ce are concret de câștigat dacă achiziționează oferta ta.
De asemenea, textul trebuie să fie concis, cu paragrafe și fraze scurte, pentru a fi cât mai ușor de citit. Textele interminabile, cu fraze lungi și întortocheate determină vizitatorul să abandoneze pagina și, astfel, rata ta de conversie va fi una extrem de mică.
Folosește, în schimb, bullet-uri, texte încadrate în chenare, liste de beneficii și cuvinte bold-uite sau scrise cu caractere mai mari, pentru a capta și a menține atenția cititorului.
4. Conține imagini și elemente grafice
Imaginile constituie un alt element critic cu care vizitatorii rezonează rapid atunci când ajung pe landing lage-ul tău. Se spune că o imagine face cât 1000 de cuvinte. Folosind o imagine interesantă, care captează atenția, împreună cu un titlu captivant vei reuși să fii convingător și să crești conversiile.
Nu abuza însă de imagini, ci folosește-le doar acolo unde textul riscă să devină prea încărcat sau prea lung. În locul cuvintelor poți folosi diverse pictograme, infografice sau alte elemente grafice care atrag atenția cititorului. Poți folosi, de asemenea, clipuri video scurte care prezintă produsul tău.
Iată un exemplu de landing page simplu, dar convingător, în care imaginea este cea care captează atenția.
5. Conține CTA-uri vizibile și convingătoare
Apelurile la acțiune au puterea de a convinge vizitatorul să facă accepte oferta ta. De aceea, folosirea unor CTA-uri atrăgătoare, convingătoare și de impact este crucială pentru succesul landing page-ului tău. Iată câteva sfaturi pentru crearea unui call-to-action care să genereze o rată de click cât mai mare și cât mai multe conversii:
- Creează sentimentul de urgență;
- Folosește verbe de acțiune, dar nu abuza de acestea, două-trei sunt suficiente;
- Evidențiază CTA-ul printr-o altă culoare;
- Utilizează un font mai mare, cât mai lizibil;
- Folosește adresarea la persoana a doua singular (Cumpără, Descarcă etc);
- Creează un buton special pentru CTA.
6. Se încarcă rapid
Timpul de încărcare al landing page-ului este o metrică de luat în serios. Este un fapt dovedit că o întârziere chiar și de o singură secundă în timpul încărcării paginii poate însemna cu 7% mai puține conversii și cu 11% mai puține afișări de pagină. Pe lângă aceasta, timpul mare de încărcare al paginii declanșează, de asemenea, nemulțumirea și frustrarea vizitatorilor și clienților. Așadar, menținerea unui timp ideal de încărcare reprezintă un aspect critic pentru afacerea ta.
Pentru o viteză optimă a site-ului tău poți opta pentru un plan de găzduire web pe un server VPS sau pe un server dedicat, în funcție de mărimea site-ului și traficul înregistrat. Află cum poți optimiza viteza de încărcare a site-ului.
7. Are integrat un formular
Dacă scopul tău este să crești numărul de abonați la newsletter sau baza de potențiali clienți, vei avea nevoie să creezi un formular cu ajutorul căruia să poți colecta datele vizitatorilor, precum numele, adresa de e-mail, numărul de telefon etc.
În baza acestor date, vizitatorul va putea primi oferta ta (ebookul gratuit, un discount, un produs cadou etc).
Formularul trebuie să fie foarte vizibil în pagină și cât mai ușor de găsit. Cel mai bun loc în care poți plasa formularul este în partea dreaptă a landing page-ului tău, pentru ca utilizatorul să nu fie nevoit să dea scroll pentru a-l găsi.
Dacă acest lucru nu este posibil, atunci poți pune formularul la sfârșitul paginii, dar atunci asigură-te că ai inserat destul de des butoane CTA care trimit către formular.
Foarte important de menționat este și faptul că un formular trebuie să fie cât mai scurt și rapid de completat. Selectează doar acele informații relevante pe care ai nevoie să le colectezi de la potențialii tăi clienți.
8. Oferă testimoniale ale clienților (social proof)
O bună modalitate de a consolida încrederea în produsul/serviciul tău este să publici pe pagină testimoniale din partea clienților mulțumiți sau numele companiilor care îl utilizează deja. Reține că aceste testimoniale trebuie să fie relevante pentru audiența ta. De exemplu, dacă oferi un serviciu dedicat profesioniștilor din domeniul financiar, atunci testimonialele trebuie să fie de la persoane care se încadrează în acest tip de audiență, pentru a crește credibilitatea.
9. Are opțiunea de chat live
Chatul live sporește și mai mult șansele de conversie, deoarece ajută la construirea unei relații mai puternice între companie și potențialul client. Vizitatorii paginii pot adresa întrebări și pot primi răspunsuri în timp real. În plus, prin folosirea chat-ului, aduci potențialul client la baza pâlniei de vânzări, mai rapid decât prin orice altă metodă de marketing.
Un studiu realizat de eMarketer a arătat că 63% dintre respondenții care au folosit chat-ul live sunt tentați să revină pe site-ul respectiv, iar 62% dintre ei ar cumpăra de pe acel site.
O altă componentă interesantă a chatului live este că stochează toate conversațiile anterioare pe browser.
Iată cum folosește această companie chatul live pentru a crește interacțiunea cu vizitatorii paginii.
10. Respectă strategia de brand
Chiar dacă un landing page pare a fi o pagină separată de site, nu înseamnă că această trebuie să arate complet diferit. Landing page-ul tău trebuie să respecte strategia de brand, adică să conțină aceleași elemente de identitate vizuală folosite în site și în toate materialele de promovare ale companiei: culori, fonturi, logo, stilul imaginilor etc.
După optimizarea landing page-ului va trebui să analizezi constant performanța acesteia pentru a vedea ce funcționează și ce ar trebui îmbunătățit. Monitorizează numărul de vizitatori al paginii, numărul de conversii, rata de abandon și sursele de trafic. Poți afla din acest articol care sunt cele 10 valori Google Analytics pe care trebuie să le urmărești constant.
Postări asemănatoare
Cauta
Categorii
Comentarii recente
- 6 pași simpli pentru crearea unui site WordPress gratuit - Blog THC.ro la Cele mai importante 9 tendinţe în web design pentru 2020
- 6 pași simpli pentru crearea unui site WordPress gratuit - Blog THC.ro la Cum să alegi cel mai bun nume de domeniu? 13 Sfaturi practice care sigur te vor ajuta
- 11 motive ca să schimbi firma de hosting web în 2020 - Blog THC.ro la Cum să optimizezi viteza de încărcare a site-ului în 2020. Optează pentru un server dedicat.
- De ce ai nevoie de suport pentru găzduire web 24/7 - Blog THC.ro la Cum aleg cea mai bună găzduire web? Principalele tipuri de web hosting
- 10 metode verificate prin care să reduci bounce rate-ul - Blog THC.ro la Cum să-ți securizezi gratuit site-ul web în 2020. 10 metode de prevenire a atacurilor cibernetice