Una dintre cele mai importante etape în procesul de optimizare SEO este cautarea si analiza cuvintelor cheie potrivite pentru afacerea ta. Indiferent că ai un site de prezentare sau un magazin online, ai nevoie ca produsele sau serviciile tale să fie găsite de potenţialii clienţi. De aceea, trebuie să îţi cunoşti publicul ţintă, să ştii ce nevoi sau cu ce probleme se confruntă şi, automat, căutările pe care le face în Google.
Cuvintele cheie potrivite îţi pot aduce nu doar trafic organic pe site, dar şi o rată de conversie mai bună, adică mai multe venituri pentru afacerea ta. De aceea, este esenţial să găseşti aceste cuvinte cheie şi să le foloseşti în optimizarea conţinutului site-ului tău.
În acest articol vei afla ce sunt cuvintele cheie, cum să le cauţi şi cum să alegi cele mai potrivite keywords pentru afacerea ta.
Cuprins:
- Ce înseamnă cuvinte cheie și de ce sunt esenţiale în SEO?
- Tipuri de cuvinte cheie
- Cum cauţi şi cum analizezi cuvintele cheie?
- Unde trebuie să foloseşti cuvintele cheie
Ce înseamnă cuvinte cheie și de ce sunt esenţiale în SEO?
Cuvintele cheie sunt acele cuvinte sau fraze pe care utilizatorii le folosesc atunci când fac o interogare pe un motor de căutare (cum este Google, care este cel mai folosit în România). Aceste cuvinte reprezintă intenţia utilizatorului de a se informa sau de a cumpăra. Google analizează paginile web care răspund cel mai bine acestei intenţii şi generează o listă de rezultate.
Aşadar, cuvintele cheie prezente în site-ul tău reprezintă o componentă foarte importantă analizată de motoarele de căutare în generarea de rezultate relevante pentru utilizator.
Citeşte mai multe despre Cum funcţionează motoarele de căutare
Tipuri de cuvinte cheie
Atunci când alegem cuvintele cheie pentru optimizarea SEO, trebuie să avem în vedere analiza intenţiei utilizatorului, deoarece unele cuvinte cheie îţi pot aduce doar mai mult trafic pe site, în timp ce altele pot genera vânzări.
În funcţie de intenţia utilizatorului, cuvintele cheie sunt de mai multe tipuri:
Cuvinte cheie navigaționale
Folosim adesea cuvintele cheie navigaţionale atunci când nu ştim exact adresa site-ului sau ne e lene să o scriem. Acestea conţin de obicei numele unui brand sau a unui produs foarte cunoscut al unui brand (exemplu: iphone). Sunt de obicei cuvinte cheie scurte.
Cuvinte cheie informaționale
Sunt cele mai folosite cuvinte cheie în căutări. Utilizatorul are intenţia de a se informa asupra unui lucru, dar nu cu scopul de a cumpăra ceva. Acest tip de cuvinte cheie ne ajută să aducem potenţii clienţi pe site-ul nostru, dar nu vom reuşi să îi convingem să cumpere de prima dată pentru că aceştia nu sunt pregătiţi în acel moment să facă o achiziţie.
De exemplu, cineva care caută informaţii despre cum să asamblezi o masă de bucătărie nu va fi interesat să cumpere o şurubelniţă electrică. Însă, după de citeşte un articol sau vizionează un video în care îi vei arăta cu câtă uşurinţă poate fi asamblată masa utilizând o şurubelnită electrică, probabil îşi da dori să achiziţioneze acel produs.
Iată câteva exemple de cuvinte cheie informaţionale: ce este …, ce beneficii are.., cum pot face …, la ce ce este bun…, cum se montează…etc. Acestea sunt de obicei cuvinte cheie medii sau lungi, ca şi număr efectiv de cuvinte.
Cuvinte cheie comerciale sau de „investigație”
Aceste cuvinte cheie sunt folosite de utilizatorii care îşi doresc să se informeze cât mai bine înainte de a face o achiziţie. Există intenţia de a face o achiziţie, dar doar după o cercetare a produsului în prealabil. Cuvintele cheie comerciale sunt practic undeva la graniţa dintre cele informaționale și cele tranzacționale. Câteva exemple:
- produsul X păreri
- produsul X reviews
- model X vs. model Y
- căutări specifice (ex: ghete de fotbal pentru sală)
- cele mai bune + categorie produs (ex: şurubelniţe electrice)
Mergând pe exemplul de mai devreme, haide să continuam povestea. După ce utilizatorul a citit articolul despre cum să asamblezi o masă de bucătărie în care s-a folosit o surubelniţă electrică, următorul pas ar fi să afle mai multe informaţii despre tipurile de surubelniţe electrice existente pe piaţă.
Apoi, după ce a studiat mai multe modele, a redus căutările la două şurubelniţe, însă ar vrea să afle avantajele și dezavantajele amândurora.
După ce s-a hotărât asupra uneia dintre ele, probabil va dori să se asigure că ia o decizie bună și va căuta să afle și părerile celor care au mai achiziționat un astfel de model.
Nu este 100% hotărât să cumpere, dar e foarte aproape de a lua o decizie finală, iar cuvintele cheie pe care le folosește reflectă acest lucru.
Cuvinte cheie tranzacționale
Aceste cuvinte cheie sunt folosite atunci când utilizatorul este pregătit (sau este foarte aproape) să cumpere. De cele mai multe ori, aceste cuvinte cheie sunt sub forma numele produsului + cuvinte cheie tranzacționale precum:
- cumpără
- transport gratuit
- cel mai bun preț pentru
- ieftin
- reducere
- ofertă
Spre exemplu, utilizatorul nostru s-a hotărât la un model de şurubelniţă electrică şi acum vrea să găsească cel mai bun preţ pentru acel model.
Cum cauţi şi cum analizezi cuvintele cheie?
Pentru a alege cuvintele cheie trebuie să pornești de la scopul fiecărei pagini de pe site-ul tău. Acest scop dictează ce informații vei afișa pe acea pagină. Prin urmare, dacă scopul tău e să vinzi, atunci folosește un cuvânt cheie comercial. Dacă scopul tău e să informezi, folosește un cuvânt cheie de educare sau de investigație. Dacă scopul tău e să prezinți o listă de opțiuni de unde vizitatorii să aleagă – o pagină de tranziție precum homepage sau pagina de categorie, folosește un cuvânt cheie scurt, general.
Pentru a alege cele mai bune cuvinte cheie trebuie să ții cont de următoarele aspecte, despre care vom vorbi mai pe larg în continuare:
- numărul de căutări lunare;
- competiție;
- ce limbaj folosesc oamenii;
- în ce fază a procesului de vânzare se află audiența;
- intenția utilizatorului.
Să presupunem că eşti la început de drum, ai creat un site de prezentare şi îţi doreşti ca potenţialii clienţi să te găsească pe Google. Ai şi un blog unde îţi prezinţi mai în detaliu serviciile, unde publici frecvent diverse articole, studii de caz, şi de unde trimiţi utilizatorii pe site. Aşadar, pentru ambele ai nevoie de o optimizare SEO cât mai bună. Haide să vedem cum găseşti cuvintele potrivite pentru fiecare pagina din site/blog.
- Identifică nevoile/problemele oamenilor legate de serviciile/produsele oferite de tine
Această etapă este foarte importantă în găsirea cuvintelor cheie potrivite. Trebuie să îţi cunoşti publicul ţintă destul de bine pentru a ştii ce nevoi sau probleme are. Gândeşte-te ce anume caută pe Google potenţialii tăi clienţi.
Dacă, de exemplu, eşti o companie care oferă consultanţă în mai multe domenii atunci va trebui să faci o listă cu posibile cuvinte cheie pentru fiecare domeniu/tip de serviciu prestat.
- Fă o listă de cuvinte cheie pentru fiecare tip de serviciu/produs
În acest punct ai deja o listă de cuvinte sau fraze pe care le consideri de interes pentru publicul tău ţintă. Acum este momentul să verifici care sunt exact cuvintele cheie căutate de potenţialii tăi clienţi pe Google. Dacă în primul pas te foloseai de experienţa ta în domeniu şi de intuiţie, acum ai la dispoziţie instrumente extrem de utile precum, Google Suggest și Keyword Planner.
După cum ştii, atunci când scrii ceva în bara de căutare, Google îţi sugerează alţi câţiva termeni de căutare. Aceste sugestii sunt generate de Google în baza celor mai frecvente căutări care au legătură directă cu cuvintele scrise de tine.
Treci cuvintele din lista ta prin Google şi notează-ţi cele mai relevante sugestii.
Keyword Planner este un alt instrument gratuit pus la dispoziţie de Google. Cu ajutorul acestuia, poţi analiza cuvintele cheie găsite şi poţi identifica altele noi.
- Verifică numărul de căutări pentru fiecare cuvânt cheie găsit
Intră în Keyword Planner şi introdu cuvintele cheie găsite de tine (nu mai mult de 10 o dată). Dacă vrei să identifici şi alte cuvinte cheie, mergi mai întâi la Discover new keywords.
Selectează locaţia şi limba. În cazul nostru, ne interesează căutările în România, efectuate în limba română.
În exemplul nostru, cuvântul cheie “consultanta fonduri europene” are aproximativ 1300 de căutări lunare, iar mai jos Google ne afişează alte sugestii de cuvinte cheie, foarte asemănătoare. Poţi descărca sub formă de fişier .csv toate sugestiile de cuvinte cheie din Keyword Planner.
În acest moment ai o listă interminabilă de cuvinte cheie. Ce faci cu ele?
Descoperă Cum poţi creşte traficul site-ului tău prin SEO şi content marketing
- Analizează cuvintele cheie găsite
În continuare va trebui să sortezi cuvintele cheie în funcţie de numărul lunar de căutări şi de competiţie. Dar ce înseamnă competiţie când vine vorba de un cuvânt cheie?
Google calculează gradul de competitivitate în funcţie de numărul companiilor care licitează pentru acel cuvânt cheie în anunţurile plătite (Google Ads). Cu cât concurenţa este mai mare, cu atât vei avea nevoie de mai multe resurse financiare pentru ca site-ul tău să apară printre primele în căutări.
Analizând cuvintele cheie găsite vei da de următoarele situaţii:
- Căutări multe, competiție mică
Acesta este cazul ideal. Înseamnă că ai descoperit o nişă cu un potenţial foarte bun. Foloseşte aceste cuvinte cheie cu cap, pentru că ele îţi pot aduce mult trafic pe site, sau chiar vânzări, dacă sunt cuvinte tranzacţionale.
- Căutări multe, competiție mare
Dacă eşti la început de drum sau nu vrei să aloci multe resurse, iar pe prima pagină pentru acel cuvânt sunt companii mari, foarte cunoscute, ar fi bine să identifici alte cuvinte cheie cu concurenţă mai mică.
- Căutări puține, competiție mică
Şi acesta este un caz fericit, deoarece, char dacă traficul nu va fi atât de mare, poţi obţine o poziţie foarte bună în Google pe acele cuvinte cheie.
Ulterior, dacă doreşti, îți poți schimba strategia targhetând cuvinte mai competitive și care pot aduce mai mult trafic.
- Căutări puține, competiție mare
Aceste cuvinte sunt de obicei cele tranzacţionale, unde competiţia este mare. Alege aceste cuvinte doar dacă nu există alte variante mai avantajoase şi dacă eşti dispus să aloci resurse financiare.
Unde trebuie să foloseşti cuvintele cheie
Acum că ai o listă completă de cuvinte cheie potrivite pentru afacerea ta, te-ai putea întreba cum le foloseşti. Atunci când vorbim de optimizare SEO On-page, cuvintele cheie trebuie să se regăsească în următoarele locaţii:
- Titlu (Tile tag sau Meta titlu);
- Meta descriere;
- URL (adresa paginii);
- Conținut;
- Subtitluri;
- Numele pozelor;
- Descrierea pozelor (eticheta ALT – ALT Tag);
- Textul ancoră al link-urilor – adică textul din link-uri.
Pentru a vedea dacă ai folosit cum trebuie cuvintele cheie, în WordPress există plugin-uri (AllinOneSEO, SEO by Yoast etc) care fac o analiză a paginii tale și te ghidează în tot procesul de optimizare SEO On-Page.
Ai nevoie de ajutor pentru a-ți construi o strategie de SEO? Dacă nu eşti mulţumit de poziţia site-ului tău în căutări, atunci poate ar fi o idee bună să contactezi o companie care oferă serviicii de SEO. Echipa noastră te poate ajuta să îţi îmbunătăţeşti poziţia în Google şi să atragi trafic organic mai crescut şi mai relevant pentru afacerea ta.
Postări asemănatoare
Cauta
Categorii
Comentarii recente
- 6 pași simpli pentru crearea unui site WordPress gratuit - Blog THC.ro la Cele mai importante 9 tendinţe în web design pentru 2020
- 6 pași simpli pentru crearea unui site WordPress gratuit - Blog THC.ro la Cum să alegi cel mai bun nume de domeniu? 13 Sfaturi practice care sigur te vor ajuta
- 11 motive ca să schimbi firma de hosting web în 2020 - Blog THC.ro la Cum să optimizezi viteza de încărcare a site-ului în 2020. Optează pentru un server dedicat.
- De ce ai nevoie de suport pentru găzduire web 24/7 - Blog THC.ro la Cum aleg cea mai bună găzduire web? Principalele tipuri de web hosting
- 10 metode verificate prin care să reduci bounce rate-ul - Blog THC.ro la Cum să-ți securizezi gratuit site-ul web în 2020. 10 metode de prevenire a atacurilor cibernetice