Social Media vs Website: De ce unele companii cred că paginile social media pot înlocui un site web?
Social Media vs Website. Rețelele sociale sunt fără îndoială un instrument de marketing important în business, prin intermediul cărora poți ajunge la un număr foarte mare de potențiali clienți. Majoritatea platformelor de socializare îți permit să interacționezi cu utilizatorii prin imagini și videoclipuri, ceea ce îi stimulează să treacă la acțiune și să devină clienți ai brandului tău.
În acest articol îți vom explica de ce o pagină pe rețelele sociale nu poate înlocui un site web și ce ai de pierdut atunci când amâni realizarea unui site web propriu.
Social Media vs Website. De ce o pagină de companie nu poate înlocui un site web?
Studiile arată că 44% dintre întreprinderile mici se bazează pe rețelele de socializare pentru a crea brand awareness, în timp ce alte 41% se folosesc de social media pentru a genera venituri. Acesta este cel mai probabil motivul pentru care unele mărci încep să creadă că rețelele sociale pot înlocui site-urile web.
Întreprinderile mici ar trebui să aibă pagini de socializare complet funcționale, dar nu trebuie să renunțe niciodată la un site web. Iată care sunt motivele pentru care afirmăm acest lucru:
Nu toți potențialii tăi clienți sunt pe rețelele de socializare
În prezent, există peste 2 miliarde de utilizatori de social media în lume, dar acesta reprezintă un număr destul de mic în comparație cu întreaga populație a planetei.
Deși rețelele sociale sunt atât de populare în zilele noastre, unii oameni preferă să nu le folosească din diferite motive. Poate le consideră prea intruzive și preferă să-și păstreze viața personală privată, în timp ce alții nu au timp sau nu știu cum să le folosească.
Ce se întâmplă dacă potențialii tăi clienți se încadrează într-una sau mai multe dintre aceste categorii? Cum vei putea ajunge la ei? Cum le vei putea povesti despre produsele și serviciile tale altfel decât printr-un site web?
Politicile rețelelor sociale se schimbă constant
Creatorii de aplicații social media au anumite scopuri în minte atunci când creează aceste aplicații. O dată cu trecerea timpului, aceștia analizează feedback-ul și comportamentul utilizatorilor pentru a ști care sunt politicile ce trebuie revizuite. Acest lucru se întâmplă în mod constant și ți-ar putea afecta afacerea în mai multe moduri.
Dacă faci parte dintre companiile care se bazează pe social media pentru a genera vânzări, atunci aceste schimbări ar deveni o problemă majoră pentru afacerea ta.
De exemplu, să presupunem că ai o companie care vinde bijuterii. De obicei, postezi videoclipuri cu clienții mulțumiți care poartă bijuteriile tale în story-ul de pe Instagram pentru a obține noi lead-uri. Faci acest lucru de ceva vreme și reusești să primești destul de multe comenzi. Imaginează-ți că dintr-o dată Instagram înlocuiește funcția de story cu altceva. În această situație, vei pierde o mulțime de clienți, doar datorită acestei schimbări.
Pe de altă parte, dacă ai un site, ai posibilitatea de a posta videoclipuri cu testimonialele clienților pe pagina fiecărui produs și, spre deosebire de Instagram, unde story-ul dispare după 24 de ore, video-ul de pe site va fi mereu disponibil.
Social media nu poate consolida încrederea clienților
În orice tip de afacere, este esențial să câștigi încrederea consumatorilor tăi.
Conform unui sondaj , unul din trei consumatori recunoaște că încrederea în brand este unul dintre primele trei motive pentru care cumpără de la anumiți retaileri.
Elementele de branding, precum logo-ul sau descrierea companiei, te pot ajuta să îți promovezi mai bine produsele, dar nu te ajută să câștigi încrederea consumatorilor.
Paginile social media sunt destul de ușor de piratat și nu ai posibilitatea de a controla acest lucru. Un raport realizat de Business Wire a constatat că doi din trei adulți au experimentat piratarea unuia dintre conturile lor de socializare. De asemenea, există multe pagini similare, cu aceleași informații, logo sau tipuri de produse. Acest lucru arată că nu există legi sau restricții clare privind drepturile de autor în ceea ce privește utilizarea unui nume care este deja utilizat.
De aici ar putea rezulta o problemă gravă, dacă unii dintre clienții tăi ar interacționa din greșeală cu un cont fals, similar cu alt tău. Pot fi chiar păcăliți să trimită bani pentru achiziționarea unor produse și pot deveni victimele unor hackeri. Ulterior, vei primi reclamații, iar credibilitatea companiei tale va fi grav afectată.
Cu un site web și un nume de domeniu, este foarte ușor să pui la dispoziția potențialilor clienți conținut de calitate care descrie afacerea și produsele/serviciile tale.
Poți include, de asemenea, o funcție de chat live, pentru a putea discuta cu vizitatorii în cazul în care au întrebări. Toate acestea nu pot fi realizate doar cu social media,ci necesită utilizarea unui site web.
Descoperă cum poți crea gratuit un site web, urmând 6 pași simpli.
Social media nu îmbunătățește valoarea unei afaceri
Unii oameni își dezvoltă afacerile pentru a le putea vinde în momentul în care și-au atins nivelul optim sau atunci când nu mai au nevoie de acestea. Pentru a putea vinde o afacere trebuie să îi cunoști valoarea și să i-o poți demonstra potențialului client. Aici intervine din nou necesitatea unui site web.
Factori precum lead-urile, traficul web, blogul și link-urile inbound sunt meniți să crească valoarea afacerii tale. Cea mai bună modalitate de a promova valoarea afacerii în cazul în care trebuie să o vinzi este de a avea un site web complet funcțional.
Rețelele sociale îți oferă mai puțin control
Un procent ridicat de companii folosește social media ca pe un instrument de marketing. Și este, într-adevăr, un instrument foarte eficient din moment ce o mulțime de utilizatori folosesc rețelele sociale ca modalitate de inspirație pentru produsele pe care le cumperă.
O limitare majoră pentru companiile care folosesc social media pentru promovarea produselor este că trebuie să respecte politicile acestor rețele. De exemplu, atunci când organizezi concursuri, trebuie să respecți regulile impuse de platformele de socializare.
O altă problemă este ușurința cu care aceste rețele îți pot bloca pagina companiei dacă consideră că ai făcut ceva greșit.
Poți evita toate aceste situații neplăcute prin crearea unui magazin online. Vei putea ține evidența vânzărilor, iar clienții își vor putea urmări comenzile. De asemenea, vei avea posibilitatea să analizezi constant comportamentul vizitatorilor site-ului tău.
Acest lucru nu este posibil folosind rețelele sociale. Un site web îți permite să te ocupi integral de procesul de marketing online.
Rețelele sociale nu permit folosirea Google Analytics
Google Analytics îți permite să urmărești cum se comportă site-ul tău și îți arată date clare despre numărul de vizitatori, sursele de trafic, rata de conversie etc.
De asemenea, oferă o perspectivă asupra comportamentului consumatorului, locațiile de pe internet din care ajung pe site-ul tău, cuvintele cheie pe care le utilizează, tipurile de dispozitive pe care le folosesc pentru a efectua căutări și ce fac cu rezultatele căutării.
Scopul instrumentelor de analiză este de a cunoaște performanța site-ului și de a afla ce fac utilizatorii atunci când sunt pe site-ul tău.
Pentru a reuși să-ți dezvolți afacerea ai nevoie să știi cât mai multe despre potențialii clienți: de ce au aceștia nevoie, care sunt preferințele lor, pentru a satisface cât mai bine aceste nevoi.
Aceste măsurători nu sunt posibile prin folosirea exclusivă a rețelelor de socializate. Așadar, social media nu te va putea ajuta să-ți duci afacerea la nivelul următor.
Publicitatea nu este gratuită pe rețelele sociale
În ciuda faptului că deschiderea unui cont pe rețelele de socializare este gratuită, promovarea este contra cost. Deși, de obicei, este relativ ieftină și poate fi adaptată în funcție de buget, trebuie totuși să plătești o anumită sumă lunar.
Pe de altă parte, site-urile web oferă posibilitatea publicității gratuite sub formă de optimizare SEO (pentru motoarelor de căutare). Este absolut gratuit și tot ce trebuie să faci pentru ca pagina ta web să se afle printre rezultatele motorului de căutare este să creezi conținut relevant, care să se potrivească cu cuvintele cheie căutate de utilizatori.
Motoarele de căutare sunt cu adevărat o comoară pentru creșterea afacerilor, din moment ce 90% din experiențele online încep cu un motor de căutare și 47% dintre oameni dau click pe unul dintre primele trei rezultate afișate.
Social Media vs Website: concluzie
Cu cât vei compara mai mult rețelele sociale cu un site web, vei vedea că au funcții diferite și că niciunul nu poate fi înlocuit de celălalt. Social Media vs Website: Cu toate acestea, ar trebui să iei în considerare conectarea paginilor de socializare la site-ul tău pentru a crește traficul web. Publică pe site conținut de calitate, relevant pentru publicul tău țintă, și apoi distribuie-l pe rețelele de socializare.
Postări asemănatoare
Cauta
Categorii
Comentarii recente
- 6 pași simpli pentru crearea unui site WordPress gratuit - Blog THC.ro la Cele mai importante 9 tendinţe în web design pentru 2020
- 6 pași simpli pentru crearea unui site WordPress gratuit - Blog THC.ro la Cum să alegi cel mai bun nume de domeniu? 13 Sfaturi practice care sigur te vor ajuta
- 11 motive ca să schimbi firma de hosting web în 2020 - Blog THC.ro la Cum să optimizezi viteza de încărcare a site-ului în 2020. Optează pentru un server dedicat.
- De ce ai nevoie de suport pentru găzduire web 24/7 - Blog THC.ro la Cum aleg cea mai bună găzduire web? Principalele tipuri de web hosting
- 10 metode verificate prin care să reduci bounce rate-ul - Blog THC.ro la Cum să-ți securizezi gratuit site-ul web în 2020. 10 metode de prevenire a atacurilor cibernetice