Anul acesta s-a dovedit a fi unul turbulent pentru industria SEO. Multe actualizări ale motoarelor de căutare, atât anunțate cât și neanunțate, au lovit proprietarii site-urilor web în scurt timp. 

Este posibil să vă întrebați: 

Ce tehnici funcționează acum?

Care este cel mai sigur mod de a investi banii dumneavoastră pentru creșterea atât pe termen scurt, cât și pe termen lung a site-ului dumneavoastră web?

Răspunsul este ultimul pe care l-ar fi așteptat unii oameni în urmă cu câțiva ani:

White Hat SEO. În acest articol veți afla ce înseamnă White Hat SEO în epoca modernă, ce o face importantă și cele mai importante 9 tehnici White Hat SEO care vor conta atât acum cât și în viitor.

Ce este white hat SEO?

Dacă vom vorbi despre strategii White Hat SEO , atunci cel mai bine este să începem prin a ne asigura că suntem toți pe aceeași lungime de undă. White Hat SEO este un termen care face referire la toate tehnicile care operează cu bună credință cu regulile și așteptările motoarelor de căutare și ale utilizatorilor acestora.

Dacă nu încercați să păcăliți, să subminați sau să dezactivați algoritmul de clasare a motorului de căutare, ceea ce faceți este probabil White Hat SEO.

Această modalitate de a face lucrurile nu a fost întotdeauna cea preferată.

În primele zile, mai sălbatice de optimizare a motoarelor de căutare și marketing afiliat, mulți antreprenori au colectat primele lor plăți mari prin tactici nu tocmai corecte, cum ar fi Keyword stuffing, copia invizibilă sau spam-ul de link-uri.

Profilul sau relevanța site-urilor nu face parte din dicționar, ci sunt mai mult concentrate pe PBN-uri (rețea de bloguri private).

Deci, ce s-a schimbat?

De ce a devenit atât de important White Hat SEO?

Există câteva răspunsuri.

Ce este important?

În timp ce riscantul Black Hat SEO a promis cândva creșteri sigure ale traficului de site-uri, dacă știți ce tactici să folosiți, White Hat SEO devenise lent și frustrant de folosit, deoarece depindea de standardele pe care Google și alte motoare de căutare le țineau secrete.

Cu toate acestea, recent, White Hat SEO a devenit mai promițător decât Black Hat SEO din cauza unui val de tehnologie nouă, standarde de căutare și transparență.

Acum înțelegem ce caută motoarele de căutare și astfel știm ce strategii White Hat SEO îndeplinesc aceste standarde.

În primul rând tacticile White Hat SEO sunt mai puțin riscante. Strategiile Black Hat SEO, cum ar fi keyword stuffing, hacked links și article spinning, nu mai promit recompensele pe care le ofereau cândva.

Există multe motive întemeiate pentru a adopta o strategie de optimizare a motoarelor de căutare bazată pe White Hat SEO, dar asta nu înseamnă că respectarea regulilor este tot ceea ce trebuie să faceți.

Nu mai este suficient să introduceți un keyword într-un titlu sau subtitlu.

Există câteva sfaturi și tehnici de White Hat SEO care sunt simple și eficiente pentru proprietarii de site-uri web.

Iată cele 9 strategii care vor face cea mai mare diferență în 2020.

9 tehnici White Hat SEO care vor face cu adevărat diferența

Este important să înțelegem nu numai ce tactici funcționează ci și cum să le folosim pentru a putea avea cel mai mare randament pentru dumneavoastră.

Ceea ce urmează reprezintă rezumatul a tot ceea ce echipa noastră a învățat  despre ceea ce funcționează cel mai bine în sfera de aplicare a White Hat SEO, și cum să o facem corect.

1. Prioritizarea conținutului de calitate

Conținutul era cândva rege, acum a devenit tot ceea ce deranjează un rege. În orice caz, conținutul de pe site-ul dumneavoastră reprezintă unul dintre cei mai importanți factori de clasare în SERP, multe persoane tind să creadă că acesta va deveni și mai important pe viitor.

Cu toate acestea nu este la fel de simplu ca și scrisul de articole “bune”.

Motorul de căutare Google evaluează conținutul site-ului dumneavoastră pe baza  unei serii de criterii diferite care includ:

  • Lungime
  • Subiect
  • Distribuție de cuvinte cheie
  • Linkuri (și ancorele lor)
  • Vârstă 

Pentru a scrie conținut în mod corect este necesar să vă asigurați că acesta este adecvat, lung și relevant. Ar trebui să vă faceți un plan de fiecare dată când vreți să creați conținut, pentru a vă asigura că aveți suficiente informații pentru a atinge pragul de 2000-4000 cuvinte utile, care oferă informații valoroase. Acest lucru este valabil atât pentru White Hat SEO cât și pentru Black Hat SEO.

Vă veți dori ca conținutul să fie suficient de interesant și de oficial pentru a putea atrage link-uri de la alții. Aceasta va fi o parte importantă a unei tehnici despre care vom discuta puțin mai târziu.

Un conținut de calitate poate fi un motor pentru dezvoltarea unui pagini, a mai multor pagini sau a unui site web. Cu toate acestea, conținutul are nevoie de timp, uneori chiar și cel mai bun conținut are nevoie între 3-5 luni pentru a se maturiza.

Ar trebui să trecem mai departe fără să spunem că conținutul tău este necesar pentru a satisface intenția utilizatorului. Așa cum va dezvălui următoarea tehnică, trebuie să vă concentrați asupra acestui aspect indiferent de tehnica pe care o utilizați.

2. Satisfaceți intenția utilizatorului

Motorul de căutare Google a fost obsedat de multă vreme să furnizeze rezultate ale căutărilor care să corespundă cât mai exact motivațiilor căutărilor, misiune care a fost numită “intenția utilizatorului”.

Fiecare actualizare a vizat crearea numărului și exactității factorilor care joacă un rol în deslușirea intenției utilizatorului. Acum, există mii de astfel de semnale, și nu au nevoie de multă contribuție pentru a atribui site-ului dumneavoastră un loc în lumea online.

Tot ceea ce faceți, conținutul dumneavoastră ar trebui să se bazeze în jurul potrivirii intai utilizatorilor care navighează pe site-ul dumneavoastră, prin motoarele de căutare online.

Acum este posibil să analizăm așteptările utilizatorului mult mai ușor. Puteți utiliza TF * IDF pentru a determina – cu un grad foarte mare de precizie – ce subiecte  se așteaptă să fie acoperite de fiecare nișă și ce fel de proeminență ar trebui să aibă fiecare subiect.

Desigur, nu toate cele mai bune sfaturi SEO depind de criterii atemporale precum  conținutul și intenția utilizatorului. Unii factori de clasare a căutărilor s-au schimbat foarte mult în ultimii ani, inclusiv importanța acordată dispozitivelor mobile.

3. Concentrați-vă pe dispozitivele mobile în primul rând

Dacă un v-ați actualizat site-ul web pentru a vă concentra mai întâi pe calitatea conținutului oferit pentru dispozitivele mobile, rămâneți în urmă. Motorul de căutare Google a început să pună accentul pe rezultatele căutării mobile în 2016, când a anunțat o etichetă prietenoasă pentru mobil, concepută să conducă căutătorii către conținut care să poată fi citit cu ușurință pe dispozitivele mobile.

Din fericire, nu este chiar atât de dificil să faci un site care să fie mobile-friendly. Google a lansat propria sa aplicație care permite testarea mobilă, unde puteți afla dacă site-ul dumneavoastră nu este penalizat și să vă dați seama unde trebuie să faceți modificări. Da, web design-ul nu este White Hat SEO, însă conștientizarea importanței standardelor Google și respectarea acestora este.

În plus dacă alegeți să vă concentrați pe utilizatorii de telefonie mobilă , atunci veți descoperii o nouă audiență care necesită atenție specifică.

4. Revendicați-vă Local Business Listing (GMB)

Furnizarea de SERP-uri relevante la nivel local este doar o modalitate prin care algoritmul Google încearcă să corespundă intențiilor utilizatoriilor. Desigur, utilizatorii care caută servicii la domiciliu, restaurante sau distracții în aer liber nu vor să vadă rezultatele căutării aflate la sute de kilometrii distanță.

Este posibil să fie mult mai multe căutări decât credeți. Cercetările recente au arătat că 82% dintre deținătorii de smartphone-uri au efectuat căutări de tipul “lângă mine”.

Prioritizarea căutătorilor locali este o oportunitate majoră pentru creșterea paginilor web și a afacerilor, deoarece le oferă șansa de a fi cel mai mare pește dintr-un iaz mult mai mic. Face succesul mult mai accesibil. 

Cel mai bun mod de a profita de aceste căutări este să revendicați pagina GMB pentru compania dumneavoastră.

Când într sunt revendicate, GMB-urile apar -o casetă specială deasupra altor rezultate ale căutării Google numite Map Pack. Căutătorilor li se arată locația fizică a tuturor firmelor relevante și au acces la un profil care include adresa, numărul de telefon, recenziile, prețurile, dar și multe alte detalii.

Un punct de intrare special pentru căutătorii locali reprezintă o modalitate excelentă de a îmbunătăți experiența utilizatorului, dar puteți realiza mult mai multe oferind o vedere mai largă asupra a ce înseamnă asta.

5. Faceți o prioritate din User Experience – experiența utilizatorului – UX

Îndeplinirea cerințelor pentru un site web UX mai bun este una dintre modalitățile prin care tacticticile White Hat SEO  au câștigat teren în fața celor de tip Black Hat SEO în ultimi ani.

Google folosește o gamă masivă de semnale care îi permit să identifice ( și să pedepsească ) o experiență proastă din punct de vedere UX.

Bottom line, chiar și în trecut, semnalele precum ratele de respingere au ajutat Google să identifice când un site furniza o experiență proastă. Chiar și fără analiză, nu trebuie să fiți un expert SEO pentru a fi de acord că cerințele utilizatorilor nu sunt îndeplinite dacă aceștia părăsesc imediat un site web.

Construirea pentru User Experience a fost mai grea în trecut, deoarece cuprindea fiecare parte a site-ului. Cu toate acestea o parte din mișcarea tot mai mare a celor de la Google către transparență a inclus publicarea unui ghid masiv UX care acoperă zeci de standarde diferite.

6. Excelent Keyword Research

Dacă ați întreba un SEO care a activat în 2009 și unul care activează în acest an despre ce a însemnat folosirea corectă a cuvintelor cheie, veți primi răspunsuri total diferite. Tehnicile pe care le folosim pentru a face această cercetare acum sunt foarte diferite de cele utilizate în trecut.

Cuvintele cheie au fost cândva principalul instrument de manipulare timpurie a algoritmilor și asta a dus la multe schimbări semnificative de-a lungul anilor.

Vechile tehnici de utilizare a cuvintelor cheie – alegerea unei colecții și apoi plantarea lor acolo unde este posibil – sunt în mod oficial moarte. Motorul de căutare Google nu mai răspunde la cuvinte cheie simple.

În schimb alocă o întreagă constelație de semnale în jurul anumitor termeni pentru a determina dacă sunt utilizate în mod corespunzător, autentic și luând în considerare cerințele utilizatorului.

“Keywords” nu se mai referă la termeni singulari, ci se referă la întregul corp de termeni folosiți într-o nișă, inclusiv fraze mai lungi care indică intenția și contextul în care sunt folosiți.

Tehnicile utilizate pentru a folosi corect cuvintele cheie sunt de a le folosi pe toate, de a le folosi în mod natural și de a se asigura că se  potrivesc subiectelor în care sunt introduse. Instrumentele de cercetare cu cuvinte cheie joacă un rol nou în campaniile seo. Pagina web, fie că este o afacere sau un blog, trebuie privită integral.

Încă o dată, TF*IDF este una dintre cele mai bune modalități de a genera lista completă de termeni care sunt folosiți de site-urile web cu cele mai bune performanțe. Instrumentele de analiză SEO la scară largă, cum ar fi AHREFS, analizează modul în care sunt utilizate cuvintele cheie și vă ajută să urmăriți eficacitatea acestora în anumite nișe și timp.

În Seo-ul modern, cercetarea cuvintelor cheie încă este importantă, dar este nevoie de timp, instrumente și o atingere ușoară. Ar trebui să facă parte dintr-o strategie mai mare, cum ar fi următorul articol. 

7. Concentrează-te pe content marketing

Content marketing-ul este unul dintre cei mai importanți factori de clasificare. 

Priviți marketingul de conținut ca fiind o modalitate de a acorda autoritate, prestigiu și o durată de viață mai mare conținutului dumneavoastră de calitate. Aceasta este una din strategiile de White Hat SEO, și în același timp este o strategie excelentă pentru bloggeri, de asemenea este și unul dintre cele mai omise trucuri de către începătorii în SEO.

Folosită ca tehnică White Hat SEO aceasta implică modalități prin care obțineți piese de calitate în fața oamenilor potriviți, sperăm ca potențiali clienți. Acest lucru se poate realiza prin distribuirea prin intermediul rețelelor de socializare, cu link-uri către pagini, publicate pe site-uri mai prestigioase sau livrate direct prin mailing list.

Există un mod corect de a face toate acestea și nu se bazează pe SEO, ci concentrându-vă pe găsirea unui public potrivit. Începeți cu un conținut excelent, cuvinte cheie cercetate și optimizate la fața locului, însă conținutul trebuie să fie cu adevărat valoros.

Aveți un proces cu caracter repetabil prin care vă promovați conținutul pe social media , dar în același timp fiți amabil și oferiți-vă ajutorul persoanelor care vor să vă promoveze conținutul în propriile lor audiențe.

Concentrează-te pe crearea de conținut despre subiecte pe care le înțelegi, astfel încât să vă puteți impune ca autoritate.

Construiți relații cu persoanele care vă promovează conținutul, astfel încât să nu ajungeți să deranjați persoane străine atunci când conținutul dumneavoastră are nevoie de puțin ajutor. Când aceștia vă cer ajutorul, oferiți-l fără ezitare.

Un marketing de conținut bun este strâns legat de relații, iar atunci când este realizat într-o manieră profesionistă poate dura mult timp. Din fericire următoarea tehnică are un efect mult mai rapid.

 8. Utilizați schemele de Markup

Google are un algoritm foarte puternic, acesta se bazează pe mai mulți factori, dar nu este magic. La fel ca orice bucată de cod, poate întâmpina probleme în a înțelege contextul anumitor informații.

Schemele de markup reprezintă o modalitate de structurale a datelor de pe site-ul dumneavoastră web, astfel încât motorul de căutare Google să primească indicii suplimentare despre informațiile prezentate. Acest lucru depășește cu mult meta tag-urile simple și title tag-urile.

Spre exemplu îi puteți spune lui Google că veți difuza o postare care detaliază o rețetă sau un videoclip sau un anumit tip de date.

Puteți utiliza proprietățile meta schemelor pentru a informa Google care este profilul Facebook și twitter asociat cu afacerea dumneavoastră.

Și lista poate continua…

Datele structurate vă oferă un avantaj simplu, ușor de implementat față de oricine nu îl folosește. Google încurajează experții SEO să-l folosească și a publicat un ghid cuprinzător despre cum și când ar trebui utilizat.

Schema a devenit și mai importantă, deoarece Google a extins utilizarea de fragmente bogate. Utilizarea schemei vă oferă o șansă mult mai mare de a alege conținutul dumneavoastră pentru rezultate bogate în anumite categorii.

Tehnica finală, Link Building își ocupă repede locul printre cele mai importante tehnici White Hat SEO.

9. Link Building de calitate

Link Building-ul este unul dintre cel mai fragile procese din toolbox-ul White Hat SEO. Link-urile au o importanță vitală, un site web fără link building nu va putea ocupa o poziție bună în topul SERP. Cu toate acestea, aveți grijă deoarece poate fi extrem de ușor să exagerați.

Ceea ce face din Link Building să fie parte a tehnicilor White Hat SEO este dedicarea de a obține link-uri de calitate pentru site-uri web reale care sunt relevante pentru dumneavoastră.

Link Building sunt construite cu diferite texte de ancoră și pe termen lung.

Majoritatea link-urilor vor proveni din conținutul sau alte resurse pe care le creați pentru alte site-uri sau pentru publicul lor.

Desigur aceasta nu este o sarcină simplă. Va trebui să trimiteți foarte multe emiluri partenerilor pe care îi alegeți cu mare atenție. Va trebui să faceți o mulțime de pași, gestionați cu atenție viteza cu care achiziționați back linkuri noi.

Nu a spus nimeni că folosirea tehnicilor White Hat SEO este ușoară, ci doar că acestea dau rezultate și oferă siguranță pe termen lung.